Intet er for småt i Renaults program
Renault har i 2023 fortsat udrulningen af sit elektriske program til godstransport, som vel nok må siges at være branchens bredeste.
Det spænder i hvert fald fra 44 tons lastbiler og de tunge T-, C- og K-serier til det nyeste franske påfund, Kleuster e-Cargo Bike til 650 kg totalvægt.
Sidstnævnte er skam alvorligt ment med fem forskellige opbygninger til enten boks (tørgods), køleboks, madvogn (eller kaffe, is, vin etc.), lad med eller uden sider, samt skraldeskab med tip. Et hipt tiltag til events eller meget nær distribution i centrum af større byer. Topfarten er 15 km/t og rækkevidden 80 km.
Danskere tager de lette
Danske vognmænd har i første omgang mere taget de lette lastbiler i E-Tech-serien til sig - fx hos LHK Stillads i Nordsjælland, som i 2023 blev indehaver af den første elektriske stilladsvogn. Bilen er bygget på D-Wide 4x2 med HMF-kran og afløser en dieselmodel.
Renault introducerede i årets løb også nye funktioner og sikkerhed på de tunge E-Tech-modeller i T- og C-serierne med bl.a. nyt interiør, udvidet chaufførassistent-teknologi mm.