Danmark er stadig lukket land for modulvogntog drevet af aerodynamiske lastbiler med forlængede førerhuse.
To år efter introduktionen kan den hidtil eneste producent af disse lastbiltyper - den hollandske DAF-fabrik - altså ikke sætte de nye, brændstofoptimerede kabiner i drift som del af et modulvogntog på danske plader.
Situationen vække både u...
Importør: Myndighederne mangler forståelse for branchen
Sagen om forlængede førerhuse viser intern splid blandt myndighederne, hvor nogle er klar til at åbne op for de mere miljøvenlige lastbiler
DAF XG+ er markedets mest rummelige førerhus. Kører man modulvogntog, er denne kabine dog udelukket. Foto: Rasmus Grønvig Haargaard
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement