Det hjælper måske at råbe op.
I hvert fald lader det til, at den seneste tids omtale af de danske myndigheders fodslæbende indstilling over for nye lastbiler med aerodynamisk front og forlængede førerhuse er under - langsomt - opbrud.
De nye, længere lastbiler er tilladt i almindelige standard-kombinationer, men udelukket fra at indgå i modulvogn...
Efter importør-pres: Nye lastbiler kan få grønt lys hurtigere
Tidsplanen speedes en anelse op for at få klarlagt, om aerodynamiske lastbiler med forlænget front kan få fjernet en væsentlig forhindring i Danmark
Fronten på Volvo FH Aero er 239 mm længere end en standard-kabine - og det går ikke, hvis du vil køre modulvogntog i Danmark. Foto: Rasmus Grønvig Haargaard
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement