Det er ikke den ændring, der var mest opmærksomhed om i pakken med 11 nye vægt- og længde-bestemmelser, som trådte i kraft ved årsskiftet. Men det er den, der nu kan vise sig som en overset nøgle til at få sat skub i den elektriske omstilling af den tungere vejtransport herhjemme.
Det drejer sig om de 5-akslede vogntog, der fra 1. januar fik lov a...
Elektrisk gennembrud: Tre ton kan gøre kæmpe forskel
Vognmænd har ikke længere armene over kors, når vi taler om ellastbiler - fordi mulighederne er blevet meget større med nye vægtgodkendelser
Mikael Voigt har haft travlt med at vise eActros 600 (bag ham) frem for danske vognmænd - og interessen er skudt i vejret. Foto: Rasmus Grønvig Haargaard
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement