23948sdkhjf

Heiko Bjørn kører charmeoffensiv videre

Heiko Bjørn brugte mange timer på landevejen som chauffør, og det gør han fortsat tre dage om ugen, hvor han kører landet rundt i forbindelse med roadshow og lignende 

Heiko Bjørn tiltrådte i august som ny driftsleder i Transportens Udviklingsfond, og på trods af den relativt korte periode i den nye rolle er han allerede svært begejstret for det ansvar, som følger med jobbet.

Transportens Udviklingsfond har siden 1989 arbejdet for at skabe en attraktiv fremtid for medarbejdere og virksomheder i den danske transportbranche.

I 2015 indgik 3F, ATL og DTL-A i et samarbejde mellem Transportens Udviklingsfond (TU) og Godstransportens Uddannelses- og Udviklingsfond (GUU) og lavede kampagnen ’Job i Transport’, som blandt andet har det landsdækkende roadshow på paletten.

Heiko Bjørn har både erfaring som chauffør og undervist i AMU-kurser ved DEKRA, hvilket han ser som en stor fordel i jobbet.

- Man kan ikke læse sig til erfaring. Man skal have prøvet det på egen krop, før man kan videreformidle det ordentligt. Hvis man ikke selv har fået jord under neglene, kan det være svært at sætte sig ind i, fortæller Heiko Bjørn i en nyhedsmail fra ATL.

Heiko Bjørn brugte mange timer på landevejen som chauffør, og det gør han fortsat tre dage om ugen, hvor han kører land og rige rundt i forbindelse med roadshow ol. Når han ikke er på farten, er der praktiske og administrative opgaver på tegnebrættet, som trækker tråde til tiden, hvor han underviste i AMU-kurser ved DEKRA.

Hans klare mission er, at flere får øjnene op for transportbranchen, så der i sidste ende kan komme flere chauffører til. Det spiller ingen rolle, om man er lav, høj, lille, stor, pige eller dreng. Kampagnen ’Job i Transport’ har bidraget til netop det, og antallet af lærlinge er fordoblet siden kampagnens begyndelse.

Heiko Bjørn oplever, at særligt de unge, som kommer ind i branchen, får en fornemmelse af, hvor stort et behov, der reelt er for chauffører i transportbranchen. Han fortæller ligeledes, hvad der gør jobbet som chauffør helt særligt.

- Som chauffør får og har man masser af ansvar, og jobbet passer mange, som er selvkørende og ikke ønsker at vende hver enkelt detalje med alle mulige. Det passede i hvert fald mig rigtig godt, understreger han.

Charmeoffensiv drøner videre ad samme spor

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094