23948sdkhjf

Nyt Conti-dæk er bygget til at køre elektrisk

Transportbranchens skift fra konventionelle til elektriske lastbiler stiller nye krav til dækkene på grund af elkøretøjernes højere drejningsmoment og øgede vægt.

For at imødekomme udfordringen med øget slitage har den tyske dækproducent Continental nu lanceret dækket Conti EfficientPro 5 med en stærkere karkasse, et højere belastningsindeks og optimeret slidbanedesign.

- Med EfficientPro 5 kan flådeejere optimere deres drift i takt med overgangen til elektrisk mobilitet. Det højere belastningsindeks øger dækkets bæreevne, hvilket betyder, at der ikke skal gås på kompromis med nyttelasten – selv ved elektriske lastbiler, siger adm. direktør Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark.

Lav rullemodstand og øget rækkevidde

Dækket er udviklet med den avancerede vec2Sil-teknologi, der reducerer rullemodstanden markant. Det bidrager til en lavere energiforbrug pr. kilometer, hvilket giver en længere rækkevidde pr. opladning.

- Flådeejere kan opfylde de kommende krav til CO₂-reduktion, sænke deres driftsomkostninger og optimere i forhold til den voksende anvendelse af ellastbiler. Dækkets optimerede slidbanemønster sikrer desuden en konstant høj trækkraft og vejgreb, selv i udfordrende vejrforhold. Det betyder, at flådeejerne er optimalt rustet til at levere deres varer sikkert og til tiden, siger Georg Nielsen.

Conti EfficientPro 5 er allerede på det danske marked og fås i følgende dimensioner:

• 315/70R22.5 158/150L (154/150M) TL Conti EfficientPro HS 5 3PMSF

• 385/55R22.5 162K (158L) TL Conti EfficientPro HS 5 3PMSF

• 315/70R22.5 154/150L (152/148M) TL Conti EfficientPro HD 5 EU 3PMSF

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.066