23948sdkhjf

Gennemført 770'er til Vodskov

Vognmand Steen M. Hansen har fået leveret en gennemført Scania 770 S B6x4 med V8-motor,, 14-trins GRSO925-gearkasse med range og split samt integreret retarder, RB662-tandembogie med bogielift og det store CS20H-førerhus.

Førerhuset har tilmed været en tur i Holland og er blevet forlænget med en hel meter og dermed temmelig langt fra standard. Alle karosseridele er hentet fra Scanias reservedelssystem, og det samme gælder førerhusophæng og de øvrige komponenter i ombygningen.

Opbygning på forvogn og kærre er udført af Fyns Karosseribyg (FKB) i Odense, der også har sørget for maling af hele trækket. Begge foldedørskasser er fuldt isoleret og udrustet med komplet sideåbning i venstre side. Forvognen er desuden udstyret med en Z-lift med fast liftplade, mens kærren er forsynet med en undermonteret Z-lift med foldeplade.

Kølekasserne er udrustet med hver sin kølemaskine monteret under kølekasserne i højre side, og resten af pladsen er fyldt godt op med rustfri værktøjsskabe. På grund af det forlængede førerhus er der "kun" plads til 46 blomsterbure mod normalt 50, men det har været vigtigt for Steen M. Hansen, at vogntogets totallængde ikke overstiger de lovlige 18,75 meter for et kærretræk.

Indvendigt i førerhuset har Karl Johan Buur i Vrå udført knappolstring i Chesterfield-læder, skabe, skuffer, køje, håndvask med rindende vand, måtter, dørbeklædninger, LED-belysning med meget mere. Indretningen vandt tilmed en førsteplads på det netop overståede Nordic Trophy på Elmia-udstillingen i Jönköping i sidste måned.

Som afslutning på hele projektet er montering af solceller på taget af forvognens kølekasse samt øvrig klargøring til levering udført af Bjarne Pedersen hos Stiholt i Aalborg, hvorfra markedschef Jens Holger Pedersen har stået for leveringen.

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.22