23948sdkhjf

Endnu en Volvo FH16 til Vognmand Preben Pedersen

I slutningen af marts modtog Preben Pedersen endnu en FH16 med en D16K-motor, dobbelt turbolader med 750 HK og 3550 Nm. For at overføre alle de kræfter til vejen er gearkassen en forstærket udgave af den populære I-Shift med I-See og I-Roll.

Bilen er spækket med ekstraudstyr som aluminiumsfælge, lædertrim, informationssystem med navigation og Volvo Connect-tjenesten chaufførtider. Herudover er den udstyret med DAB+ radio, fuld LED-pakke, separate forbrugs- og startbatterier, lastindikator, Work Remote, Aktiv sporassistent, Dynamisk Styring med personlig indstilling, 33 - køleskab under køje, kaffemaskine, I-Park-cooler, elektrisk solgardin, elektrisk tagluge, Deluxe-førerstol, oliefyr, el-hydraulisk styret bogieaksel med Norgesløft + meget andet. Her er desuden tegnet Volvo Guld-servicekontrakt.

Preben Pedersen har desuden fået ny 4-akslet anhænger, der også er på aluminiumsfælge. Udover fælgene er hele trækket leveret med aluminiumslufttanke. Dette er med til at give en samlet vægtbesparelse på ca. 1.900 kg.

Via Volvo-fjernbetjeningen (Work Remote) kan han styre mange af bilens funktioner. Bl.a. tippe begge kasser, lukke og åbne sider og bagsmække på hele trækket, start-/stopmotor og PTO, hæve/sænke luftaffjedring, tænde/slukke alt lys m.m. Hele trækket er forsynet med automatpresenning, som selvfølgelig også styres med fjernbetjening.

Prebens Pedersens kørsel er primært fordelt på to områder; kørsel med kartofler, som foregår ca. fem måneder om året. Resten af tiden bruges på kørsel for Hedegaard.

Opbygningen er udført af Schmidt Tip ApS i Løgumkloster.


Anhængeren er en Schmidt Tip P30T ladlængde 7,9 m. Denne er med aluminiumssider og chassis udført i højstyrkestål med kryds for høj tip stabilitet. Denne er monteret med Eco-Top automatisk rullepressening og et væld af lys og lamper fra Hella. Vigtigst af alt for vægtbesparelsen er anhængeren monteret med alutanke (standard hos Schmidt Tip), Alcoa Dura-bright alufælge samt BPW TS2-aksler udført med alunav.


Forvognen er med et 6 m lad i højstyrkestål udført med aluminiumsider. Denne er monteret Eco-Top automatisk presenning samt 10 kanal radiostyring til styring af tip, rulletag mv. Forvognen er udført med kryds for tipstabilitet, samt med HMF 20,5 tm-krankroge.


Hele trækket er med rustfri ladbund og kantskinne for at undgå rust på bunden, samt for at godset lettere glider af. Og sidst, men ikke mindst, er trækket malet hos Sæby Autolakering.

Bilen er solgt af Peter Dahl og leveret af Volvo Truck Center Aalborg.

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.234