23948sdkhjf

Scandlines lancerer nyt website til voksende fragtforretning

Scandlines fortsætter den positive udvikling af fragtdelen, der bliver et stadig vigtigere område af forretningen. For at hjælpe det stigende antal fragtkunder endnu bedre på vej har rederiet netop lanceret et mere informativt og intuitivt fragt-website.

I 2021 leverede fragtforretningen vækstrater på 12 procent. Antallet af transporterede fragtenheder ligger således højere end i både 2020 og 2019 og også et par procentpoint højere end i 2018, der var det hidtidige rekordår.

Med det nye fragt-website bliver det endnu lettere for fragtkunderne at booke overfarter samt at finde relevant information om Scandlines’ ruter, virksomhedens mål om emissionsfri færgedrift og meget andet, som fragtkunderne har savnet på det tidligere website.

- Vi kan nu tilbyde vores fragtkunder et moderne og overskueligt website med direkte adgang til webbooking som et elektronisk alternativ til EDI og Scandlines Freight-app’en, fortæller Gerald Lefold, managing director freight sales hos Scandlines.

- Vores fragtafdeling tilbyder naturligvis fortsat booking via telefon og d-mail.

Det stigende antal fragtkunder er også baggrunden for, at Scandlines i november 2021 bestilte en emissionsfri fragtfærge til Rødby-Puttgarden-ruten. Færgen indsættes i 2024.

- Vi forventer, at den positive udvikling i denne del af vores forretning fortsætter. Og vores fragtkunder stiller i højere og højere grad krav om, at transporten er så bæredygtig som muligt. Det krav vil vi gerne opfylde, uddyber Gerald Lefold.

Den nye færge har en kapacitet på 66 fragtenheder, hvilket forøger den aktuelle kapacitet med 23 procent på ruten Rødby-Puttgarden.

Med en overfartstid på en time er færgen emissionsfri. Den kan også fungere som hybridfærge, som det kendes fra Scandlines-ruterne mellem Danmark og Tyskland. Som hybridfærge er overfartstiden 45 minutter.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062