23948sdkhjf

- Ja, lønningerne skal op med 20-30 procent

Kommentar til dette indlæg:

Jens-Ole Larsen, du har ret, Kristian Pil Lorentzen kommer da med et par fornuftige ord om, hvad man kunne gøre for at få nogle gamle chauffører i bilerne igen, så som, at ældre, der er blevet pensionister, skulle have lov til at køre lidt, uden at der bliver modregnet i pensionen, og at man kunne lade disse køre, selv om uddannelsesbeviset er udløbet (Nu mener jeg jo ikke, at man skal gentage dette kursus hvert femte år, når man uafbrudt har kørt lastbil i en lang årrække). Det er helt sikkert, at det udløbne bevis er en større hindring for, om gamle chauffører vi køre lidt igen end skatteproblemet.


Kristian Pihl Lorentzen mener, at man måske kunne sænke alderen fra 21 til 19 år. Det kan jeg så være lidt i tvivl om er klogt at lade 19-årige køre rundt i en 56-60 tons tung lastbil?

Men Kristian Pihl Lorentzen nævner ikke et ord om, hvad det egenlige problem i transportbranchen er, nemlig, som du, Jens Ole Larsen, i et tildligere indlæg har påpeget, at lønningerne skal op med 20-30 procent, hvis man skal have tilstrækkelige chauffører til rådighed. Men der er jo også andre ting, som mere tid til familen.

Leif Therkelsen
Stationsvej 13
6622 Bække

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.105