23948sdkhjf

- Jo, selvfølgelig må vognmænd og speditører til lommerne, ITD

Debatindlæg som kommentar til denne artikel:

Selvfølgelig skal vognmænd og speditører til lommerne. Når man henter udenlandske og egne biler på udenlandske plader til Danmark (via postkasser i et østland), og når bilerne har behov for at langtidsparkere, når der ikke lige er brug for dem, eller der skal afholdes et ugehvil, må vognmænd og speditører jo sørge for p-plads på egen matrikel. '

Parkeringsproblemet opstår jo, fordi de udenlandske og egne biler på udenlandske plader også har udenlandske chauffører, der ikke har noget sted at opholde sig, når der skal holdes ugehvil eller for den sags skyld det daglige hvil på ti timer.

Mange danske chauffører har mulighed for at holde på vognmandens matrikel eller hjemme, når der skal holdes et dagligt hvil, og ingen danske biler med en dansk chauffør holder ugehvil på en dansk p-plads.

Kørte de udenlandeske biler til/fra deres hjemlande, eller som de vestlige landes biler, herunder Danmark, altid har gjort, ville der ikke være de store p-problemer, hverken i Danmark eller andre vestlige lande.

Sandheden er, at mange udenlandske og danske biler med udenlandske plader på bliver brugt til national kørsel (cabotage) (i alle EU lande) i et omfang, som ikke er hensigten med cabotagekørsel. Cabotagekørsel er tænkt som et værktøj til at minimere tom-kørsel.

Nej, ITD, det handler ikke om manglede p-pladser, men fortsat mulighed for at kunne benytte billige chauffører.

Leif Therkelsen
Stationsvej 13
6622 Bække

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062