Ny Renault T sparer diesel og har mere komfort
Renault Trucks har lanceret T-modellen i 2019-versionen, som er udstyret med en ny Euro 6 Step D-motor, har en brændstof-besparelse på 3% sammenlignet med den forrige generation, samt nyt komfortudstyr.
Renault Trucks’ T- og T High-version 2019 er allerede udstyret med DTI 11- og DTI 13 Euro 6 Trin D-motorer, hvilket betyder, at de overholder den forordning, der træder i kraft fra 1. september 2019. De omfatter en ny generation efterbehandlingssystem, der er udført i nye materialer for at opnå længere levetid. Der er også blevet tilføjet en AdBlue-kvalitetssensor, mens den syvende injektor er blevet fjernet.
Renault Trucks T 2019 er udstyret med en ny generation Optivision-system. Denne forudseende hastighedsregulator, der bruger vejens topografi til at optimere gearskift, gemmer nu data direkte i køretøjet. Det giver større chaufførkomfort, da forbindelsen ikke længere mistes, selv ikke i områder, hvor GPS'en ikke leverer nogen informationer, f.eks. i tunneller. Ruteoplysningerne er desuden mere nøjagtige, så chaufførerne bedre kan planlægge deres ture.
Sidst, men ikke mindst indeholder den intelligente Eco-fartpilot nye indstillinger, der bruger mindre brændstof.
Kombinationen af disse forbedringer og nyt udstyr gør det muligt at opnå en reduktion på 3% i brændstofforbruget sammenlignet med forrige generation.
Forbedret komfort for chaufføren
T-seriens 2019-version har nye typer finish i højeste kvalitet.
Indvendigt har køretøjets instrumentpanel en kulgrå finish, som går igen på indersiden af dørene, sammen med sorte lædersæder og en ny loftsbeklædning i en matchende grå farve.
Udvendigt kan kølergrillen og sidespejlene nu tilpasses ved at vælge mellem to forskellige lakfarver – blank sort eller anodiseret orange. Køretøjets id-plade har enkel og mere tydelig tekst med information om køretøjets navn, hestekræfter og motorstørrelse. Der er mulighed for en ekstra linje, så kunden kan vælge at personliggøre den.
Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.