23948sdkhjf

Skal storsnyderne bestemme?

»Nu må tiden være inde til at stille spørgsmålstegn ved sammensætning af de udvalgte og inviterede faglige organisationer, som transportminister Ole Birk Olsen og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen netop har haft møde med.«

Det siger kontorleder hos FDL, Jens Groot, i en nyhedsmail.

»Det er naturligvis de to ministre, der bestemmer, hvem de vil invitere, men et eller andet er der galt, når det kun er de indspiste, der inviteres.«

»Jeg stiller spørgsmålstegn ved, om alle de inviterede er de rette til at ændre på deres tidligere godkendelse af de nuværende love og regler, som Trafikstyrelsen og transportminister Hans Christian Schmidt fik trumfet igennem ved en enstemmig godkendelse af den nuværende cabotagelovgivning? Man kan også have sine bange anelser for, at det er de samme, som er med til at debattere problematikken, og tilmed også har opnået indflydelse på Trafikstyrelsens vedtagelser af kontrolmuligheder, der lige præcis ikke muliggør en effektiv vejsidekontrol.«

»Skal problemerne løses, er det pinedød nødvendigt at se nøje på, hvem der har tjent og stadigt tjener penge på social løndumpning i Danmark, og hvor de er organiseret. ITD og DI-transport springer, som de første i øjnene. Og det til trods for deres altid parlamenterende opfordring om mere bedre kontrol, samtidig med de udøver politisk spin udelukkende for at mindske myndighedernes muligheder.«

»En vejsidekontrol på cabotagekørsel kan også på grundlag af manglende dokumenter sagtens blive til en tredages forestilling for tungvognsbetjentene. Det må være på tide, at de implicerede ministre først og fremmest ser på problemerne med danske øjne.  For fakta er, at de nuværende store problemer er skabt af danske vognmands- og speditionsvirksomheder med postkasseselskaber syd for grænsen og lastbiler på hvide plader og underbetalte chauffører.«

»Skulle nogle være i tvivl, kan de blot følge vogntogene med hvide plader og deres cabotagemønstre, for de fører direkte til de alt andet end sympatiske danske bagmænd. Jeg opfordrer endnu en gang politikerne til at kæmpe for de seriøse vognmænd i stedet for alle dem, der, på bekostning af seriøse danske vognmænd og chauffører uhindret kan fifle videre.«

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094