23948sdkhjf

#MeToo kan inspirere til snak om tonen

Siden oktober måned har der været masser af snak i medierne om kampagnen #MeToo. Hashtagget har været brugt til at oplyse, skabe debat om og gøre opmærksom på seksuel chikane. Der har været masser af meninger om kampagnen, men én ting er sikkert. Den kan bruges til at sætte fokus på en virksomheds omgangstone overfor hinanden. Sådan lyder det i en nyhedsmail fra Bau transport og engros.

Bau transport og engros synes, #MeToo-kampagnen er en udmærket mulighed for at sætte fokus på mobning og chikane, og opfordrer derfor alle virksomheder til at bruge kampagnen som inspiration til at snakke chikane og omgangstone.

Diskuter for eksempel spørgsmål som:

Hvordan er vores omgangstone?
Føler alle sig godt tilpas i hinandens tonefald og omgangsform?
Ved vi, om nogen føler sig stødt?
Er der mønstre og vaner, som vi kan ændre?
Hvad kan vi forbedre hos os?
 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063