Endnu en Kel-Berg til Ejvind Guldberg
Ejvind Guldberg har for nylig afhentet deres nye Kel-Berg 4-akslet tiptrailer fra Lastas i Hedensted.
I 1984 startede Ejvind Guldberg op i Karise og har i dag en vognpark på syv biler og seks trailere. Han har siden 1990 kørt med Kel-Berg-trailere, og han er meget tilfreds med dem. Til dagligt køres der mest med grus og sten, men udføres også alt slags entreprenørkørsel. Han har i 30 år også kørt fast for DSV.
Trailerens chassisopbygning:
▪ Længdevanger opsvejst i boks-profil QSTE690
▪ Stærke tværvanger og forstærkninger, som giver et meget stabilt chassis
▪ Cyklistværn i højre side
Kassens opbygning:
▪ Indvendig, tophængt bagklap med pneumatisk åbne- og lukkesytem. 3/2 ventil monteret for automatisk åbning
▪ Sider fremstillet i 40 mm der indv. er forstærkede med alu.planker
▪ Bund af 7 mm alu. plade i speciel slidstærk kvalitet
▪ Tophængslerne er flyttet 180 mm frem for at få 10% større åbning ved aflæsning
▪ Beklædt med 15 mm kunststof i bund og med 10 mm på siderne
▪ 10 mm plast på bagsmæk, 300 mm fra bund med top
▪ Luftstyret bagkofanger
▪ 2 stk. værktøjskasser, hvor niveau ventil og betjening kontakter er monteret i den en af dem
▪ Monteret 2 stk. trækøjer i bag og 8 stk. fælgringe
▪ Monteret sprøjtesystem i højre side, der betjenes fra gangbroen
Traileren leveres med 4 x 9 tons BPW-aksler med tromlebremser, samt original BPW-luftaffjedring og hæve-/sænkeventil. 1. aksel og 4. aksel er løftbar, samt er 4. aksel selvstyrende og er med bakalarm. Akseltrykmåler monteret i venstre side, med skala i tons.
Den nye trailer er leveret af
Jacob Jørgensen
Artiklen er en del af temaet Trailere.