23948sdkhjf

Bedre regler for særtransport ønskes

Afgående formand for Kranblok-netværk: Mærkelige regler for STA’erne.

- Vi har fået lavet nogle mærkelige regler for særtransport-assistenterne, STA’erne. De må ikke bruge følgebilerne til at regulere trafikken med, og det dur’ altså ikke. Forløbet op til de nye regler var heller ikke det bedste, vi blev ikke indkaldt til møde med politiet én eneste gang.

Sådan lyder det blandt andet til Vognmandens Fagblad fra Frank Segall, afgående formand for DTL – Danske Vognmænds specialforening Kran Blok Erfa.

Myndigheder har ikke meget overblik

Frank Segall ser frem til foreningens årsmøde, der finder sted i Odense lørdag 27. januar.

- Vi bøvler i foreningen med alt det, der kommer ind fra medlemmerne. Det er hverdagen, vi forsøger at hjælpe dem med. Og myndighederne har ikke meget overblik over det, der foregår. Folk der sidder i de offentlige positioner har for mange opgaver, så det der foregår sætter dagsordenen.

Spærretid

Frank Segall peger blandt andet på den nye spærretid, der har ramt specialtransporter af vindmøllevinger og andet relateret sværgods siden oktober sidste år.

- Heldigvis er det kun vindmølletransport, der er ramt, tilføjer Frank Segall.

Han har arbejdet med kranløft og baksning siden 3. oktober 1976 og åbnede Frank Segall Kranudlejning og Maskinflytning ti år senere.

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.24