Tyren er tysk
I januar 2014 gav vognmand Rene H. Møller håndslag på, at hvis den dengang nye Actros 2551LS gjorde det rigtig godt, så skulle der bygges en drengedrøm senere.
Det løfte er til fulde blevet indfriet. For efter 537.000 km på kun 36 måneder i den gamle bil, med kun tre værkstedsbesøg, så kom bestillingen på denne nyleverede lastbil.
Valget blev igen en Actros, men denne gang den nye 2553 LS, som ud over den nyeste motorgeneration fra Mercedes-Benz også byder på en bred vifte af udstyr. Heri blandt andet:
- 2 luftaffjedrede sæder i sort læder
- 2 brede køjer, med niveauregulering
- Stort klimaanlæg og varmtvandsfyr
-Bord i passager side
- PPC gearkasse strategi
- Multifunktions-læderrat
- DAB-radio med touchskærm
- Online Remote-betjening fra telefon af: Arbejdslys, luft, soltag, lygtekontrol, radio m.m.
- Active Bracke Assist 4 med afstandsholder
- Airbag
- Alt i skuffer og skabe
- Gulvbeklædning samt gardiner i matchende farver
Vognmanden kører i fast pendulfart med containere fra Aarhus, på faste terminer, så derfor er oppetid en meget vigtig faktor for vognmanden. Hertil er valgt nyeste produkt fra Mercedes-Benz, MB UPTIME, som konstant overvåger køretøjet og sikrer, at både værksted og vognmand får info på eventuelle problemer, før de opstår og forårsager et nedbrud.
Bag det flotte resultat står: Fyns Karosseribyg for opbygning, OJ Autolak Odense, FIX autopolstring, Kimas Kolding og SRI Esbjerg. Hele designet er udtænkt og udført af Deko Gros Vejle, og salg samt levering er foretaget ved erhvervskonsulent Johnny Skytte Nielsen, P. Christensen A/S Kolding.
Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.