23948sdkhjf

- Vil ikke huse dem, de har hentet

DEBATINDLÆG:

Det er nogle underlige sammenligner, lastbil kontra søfarten. Den lastbilchauffør, det her drejer sig, om har max 5 m2 til rådighed under sine tvungne hvil. Og på de 5 m2 skal hele hans sociale liv foregå, lige undtagen når han benytter toiletterne på kirkegårdene i Danmark.

Søfarten har betydeligt bedre faciliteter til rådighed. Fællesområder, motionsfaciliteter og lignende og nok en kahyt på lidt mere en 5 m2 + et velfærdsrum med toilet og bruser.

Problemet er ikke, som Carina Christensen beskriver. Problemet er, at de danske speditører ikke vil huse dem, de selv har hidkaldt, på de indhegnede områder, de disponerer over, eller burde disponere over. Det er omkostningskrævende. Ingen interesse. Så bare ud på gaden med dem.

Var det kun transitchaufføren, som benyttede parkeringsmulighederne langs vejnettet, var der ingen problemer med pladsen.

Der opholder sig et betydeligt antal chauffører i Danmark, som arbejder under forhold, som vil kræve, at reglerne for EU-udstationering skulle følges som en selvfølgelighed.
Det får vi nok ikke Carina Christensen og ITD til at synes.

Lad os bare få 24 timers max parkering på de offentlige parkeringsområder langs vejnettet. Der findes stadig private parkeringsmuligheder, men de koster P-afgift, men overbelægning døjer de ikke med.

Jens Groot
Borgergade 13
8970 Havndal

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.159