23948sdkhjf

- Svært at være en ærlig vognmand

DEBATINDLÆG:

Øv! Har lige læst artiklen og er rigtig ærgerlig. De problemstillinger og aflønningsformer, der er fremlagt her af 3F, hvis de er korrekte, så viser det blot endnu engang, hvorfor det er så vanskeligt for os andre at drive en lovlig, ærlig og rentabel forretning.

Jeg er selv aktionær i en mindre vognmandsforretning med 11 biler, som drives af en ærlig mand, der vil arbejde på ordentlige vilkår. Det er en kamp at få sorte tal på bundlinjen, og de priser, man mødes med på markedet, kræver ikke den store lommeregner for at forstå, at det enten er tilsætning eller fusk, når nogen kan køre til de penge.

I øvrigt burde der gælde kædeansvar, når nogen kører til under markedsprisen.

Det undrer mig, hvis vognmanden her får godkendt tilladelser til et nyt selskab. Der er vel nogen, der er vågne?

Men tilbage til pointen. Som lovlig vognmand i Danmark, slås du både mod cabotagekørsel og kollegaer, der kører på ulovlige vilkår. Det er sgu op ad bakke for en ærlig mand.

Jens-Ole Larsen
Dalsvinget 22
4200 Slagelse

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.099