23948sdkhjf

Renault øger indsatsen i Danmark

Renault har i nogle år kæmpet hårdt med at få gang i salget af tunge lastbiler på det danske marked. 64 nye lastbiler over 15 ton blev i 2015 solgt til danske vognmænd – svarende til en markedsandel på 1,5 procent. I år er tallet efter årets første 10 måneder 47 stk. – svarende til en andel på 1,2 procent af markedet.

»Vi er ikke så interesserede i Renaults markedsandel i procent. Vi måler salget pr. stk., og mange af de Renault, vi sælger, ser jo aldrig en dansk nummerplade. Så statistikken er ike helt fair over for vores salgsfolk,« siger Lars Bo Larsen, adm. direktør i Volvo Group Trucks Danmark, som Renault Trucks Danmark er en del af.

Til gengæld er salget i de lette segmenter fra 10-15 ton og 3,5-10 ton øget i indeværende år. Og fra årsskiftet introducerer Renault også den tunge anlægsbil C-serien på det danske marked.

»Renault skal være en større del af vores hverdag. Derfor er salgskapaciteten også udvidet hos alle vores fire forhandlerkæder med sælgere, der er dedikerede til Renault,« siger Lars Bo Larsen.

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.203