23948sdkhjf

Medlemmer strømmer til Kran-Blok Erfa

I det forløbne år har der været en nettotilgang på 28 medlemmer, så der nu er 138 virksomheder i erfa-gruppen. Sidste år talte formanden, Frank Segall, 36 nye medlemmer, så han kunne på Kran-Blok Erfas årsmøde i Odense i weekenden kun være tilfreds med udviklingen og »skulderklappet for de resultater, vi har været med til at skabe,« som han sagde i sin beretning.

Frank Segall oplyste, at de nyuddannede særtransportassistenter (STA) nu er i gang med at regulere trafikken omkring særtransporterne. Efter godt ti års indsats lykkedes det at få uddannelsen på plads, og der er indtil nu uddannet 231 personer.

Spærretider skal undgås

Erfa-gruppen er i gang med drøftelser med Vejdirektoratet om spærretider for især vindmølletransporter på Den Østjyske Motorvej. Det er sket efter henvendelser fra bilister og lokale politikere.   

»Vi er gået ind i debatten for at undgå spærretid,« lød det klare budskab fra Frank Segall.

Men han nævnte, at branchen selv må dokumentere, at man forsøger at planlægge særtransporterne uden for de mest trafikkerede tidspunkter på motorvejen.

Sammen med andre aktører har Kran-Blok Erfa oplyst Vejdirektoratet om, at der kun er forholdsvis få andre typer særtransporter på motorvejen. Tillige er vindmøllefabrikanterne i gang med et internt arbejde med at planlægge sig til færre transporter på de belastede vejstrækninger i de mest belastede perioder.

»Vi er også med i en arbejdsgruppe hos Vejdirektoratet, der arbejder på forskellige løsninger – herunder en ”overhal særtransporten i en fart” – kampagne. Vi ved dog ikke, hvad politikerne arbejder med. Vi vil dog arbejde med de udmeldinger, der kommer op,« sagde han.

[add:513]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063