23948sdkhjf

Flere tvister om opbygninger

Den tekniske udvikling på køretøjsområdet går stærkere og stærkere. Det giver nye muligheder for at effektivisere og skræddersy køretøjer til specifikke opgaver, men det øger også risikoen for, at leverandører og kunder går forkert af hinanden, hvis der ikke er styr på specifikationer og kvalitet.

Det vurderer i hvert fald konsulentfirmaet AutoConsult, som i de seneste 10 år har tilbudt teknisk rådgivning omkring næsten alle typer køretøjer.

»Vi ser en tendens til flere og flere konflikter mellem leverandører og kunder. Ofte er der flere leverandører involveret i specificering, opbygning og levering af et køretøj. Hvis kunden er utilfreds med køretøjets egenskaber, kan det være svært for parterne at blive enige om, hvad der eventuelt er årsag til problemerne,« siger Preben Egelund, indehaver af AutoConsult.

Preben Egelund har selv en baggrund som maskiningeniør og har arbejdet med køretøjsteknik i 25 år. AutoConsult har for nylig valgt at udvide forretningsområdet til også at omfatte syn og skøn.

»Som godkendt syn og skønsvirksomhed kan vi som neutral part kortlægge de tekniske forhold bag en tvist mellem f.eks. en leverandør og en kunde. Baseret på den skønserklæring, som vi udarbejder, kan parterne derefter vælge at forhandle sig til et forlig, eller hvis det mislykkes, gå videre og få en retslig afgørelse,« siger Preben Egelund.

[add:466]

[add:471]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063