23948sdkhjf

Trafikken glider bedre i rampekryds ved Tilst

Efter en mindre ombygning kommer trafikanterne bedre gennem rampekrydsene ved Tilst på den Østjyske Motorvej.

Vejdirektoratet har i nogen tid været opmærksom på trængsel i myldretiderne på rute 26, hvor den krydser Østjyske Motorvej. I rampekrydsene forstærkes problemet af, at trafikken til og fra motorvejen skal afvikles i 2 signalregulerede kryds. Det gav en tendens til tilbagestuvning af biler mod motorvejen på frakørselsrampen fra nord.

Efter en analyse af trafikafviklingen i rampekrydsene er der gennemført nogle mindre ombygninger og forbedringer i både 2012 og 2013.

Forlængede svingbaner

»Vi har forbedret signalprogrammerne, og svingbanerne i krydsene er forlænget inden for de fysisk mulige rammer. Der udover er anlæggene blevet tilpasset kørsel med modulvogntog. Med disse forholdsvis begrænsede tilpasninger afvikles trafikken noget bedre – trafikanterne der skal til og fra motorvejen oplever heller ikke de samme problemer med tilbagestuvning som tidligere,« fortæller projektleder Peter Svejstrup Kristensen, Vejdirektoratet.

Projektet har samlet set kostet 2,6 mio. kr. og er bl.a. finansieret via Vejdirektoratets Rådighedspulje.

Rådighedspuljen er en pulje, der i perioden 2007 - 2014 har finansieret mindre anlægsprojekter på statsvejene. Det drejer sig primært om projekter, der afhjælper fremkommelighedsproblemer og trafiksikkerhed, men omfatter også nye cykelstier langs statsvejene og forbedrede bygennemfarter.

[add:465]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.06