23948sdkhjf

Erfaren dækmand runder 20 år hos Euromaster

Det er en erfaren fagmand, der fejrer jubilæum hos Euromaster i september. Søren Brinck, der er key account manager i hele Østdanmark, begyndte nemlig sin karriere hos dækspecialisten helt tilbage i efteråret 1994. 20-års jubilarens primære opgave er at passe og pleje eksisterende erhvervskunder, men også at opsøge potentielt nye.

»Jeg samarbejder hovedsagligt med vognmænd i hele Østdanmark om at finde de bedste dækløsninger til deres lastbiler, men jeg arbejder også meget med rådgivning og salg af dæk til entreprenørmaskiner og gaffeltrucks,« forklarer Søren Brinck, der har bopæl i Slagelse.

I løbet af de 20 år er der sket meget med Euromaster og med jobbet som dæksælger. I dag er mange transportvirksomheder store, professionelle forretninger, der har meget fokus på dækøkonomi. Med de rette dækløsninger er der nemlig mange penge at spare, når man har mange lastbiler.

»Det stiller store krav til mit forarbejde, men også til vores produkter, når vi skal konkurrere om kundernes gunst. Vi skal være bedst på totaløkonomi, ellers ville vi få udfordringer med at fastholde kunderne,« siger Søren Brinck, der i samme ombæring pointerer, at konkurrencen i dækbranchen er en spændende udfordring i hverdagen.

Atter fokus på kvalitet

Da lavkonjunkturen satte ind for godt en håndfuld år siden, fik det sammen med konkurrencen fra udenlandske vognmænd mange af Søren Brincks kunder til at fokusere ekstra på prisen på dæk, og enkelte valgte discountløsninger. Men nu er især transportvirksomhederne begyndt at købe kvalitetsdæk igen.

»Vi har fået kunder tilbage, som ellers var begyndt at bruge lastbildæk fra blandt andet Kina. De har fundet ud af, at dæk med en højere anskaffelsespris i længden giver bedst totaløkonomi, da dækkene holder længere og reducerer brændstofforbruget,« siger Søren Brinck.

[add:352]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063