Danmark - Spanien
Bragt i Trans Inform, september 2014:
Der er sket ikke så lidt i slipstrømmen på chaufføren Niels Pagh, efter at han i 1960 åbnede egen vognmandsforretning i Vejle. Efter et par år som chauffør for sin far nåede Niels Pagh mere end 40 år som selvstændig, inden sønnen Michael Pagh og Flemming Jørgensen købte eksportdelen og åbnede selskabet Niels Pagh Logistics.
I dag er alle selskabets 75 lastbiler registreret i Tyskland, Letland og Spanien, på nær en lille håndfuld biler på danske nummerplader. Firmaet udfører ikke intern kørsel i Danmark men derimod i Tyskland og Spanien. De cirka 150 chauffører kommer fra Bulgarien og Letland, mens der er 12 danske arbejdspladser på hovedkontoret i Vejen.
Nyhed: Trailere med tog
Hver uge sendes mellem 40 og 50 lastbiler mod Sydeuropa.
- Og som noget nyt er vi her fra september begyndt at sende seks trailere ad gangen med tog mellem Luxembourg og Spanien. Her har vi tre afgange dagligt i hver retning. Vi er et transportselskab, der ikke nødvendigvis elsker lastbiler og trailere. Men sikkerheden skal være i orden. Derfor er alle vores nye biler fra efteråret 2013 udstyret med afstandskamera og kørebane-alarm, for det er nogle forfærdelige ulykker, vi har set, forklarer direktør Flemming Jørgensen.
Ekspansion
Niels Pagh Logistics ApS flyttede i 2003 i egne nybyggede lokaler på Industrivej Syd 5 i Vejen.
I 2006 åbnede Niels Pagh GmbH i Harrislee, lige som den spanske afdeling med lager og kontor åbnede i 2007 i udkanten af Barcelona.
I 2009 blev Niels Pagh Logistics medejer af den lettiske transportleverandør Sia Cargo A2B, og i foråret 2010 udvidede virksomheden med endnu et lager i Spanien, der støtter transport til og fra Madrid, Vestspanien og Portugal.
I 2011 flyttede selskabet til et større og 4000 kvadratmeter stort lager i Barcelona.
Foruden chauffører og hovedkontoret i Vejen tæller medarbejderne også kolleger i Tyskland, Spanien og Letland.