23948sdkhjf

Palfinger indfører nye standarder

Palfinger Danmark indfører nu en række standard hos de 17 forhandlere landet over. Hensigten er, at kunderne fremover vil komme til at opleve en ensartet salgs- og serviceoplevelse, når de har valgt en kran fra Palfinger.

Danmark er det første land, der indfører standarderne og er dermed foregangsland, idet Palfinger i Østrig tilstræber, at standarderne skal komme til at gælde på verdensplan – på baggrund af de danske erfaringer.

»Vi er de første i den forholdsvis lille kranbranche i Danmark, der indfører generelle standarder på det her område. Moderne kunder forventer i dag, at de får en ensartet oplevelse, når de er i kontakt med vores forhandlere – og det gælder lige fra det første møde med kunden, til monteringen, overdragelsen og den efterfølgende opfølgning på produktet. Det gælder naturligvis også for service-delen, og på en række andre områder, hvor vi er i kontakt med kunderne,« siger servicechef Jesper Mouridsen, Palfinger Danmark A/S.

Fælles retningslinjer

Programmet hedder ”Palfinger Partner Standarder” og indføres i andet og tredje kvartal i 2014. Det indebærer blandt andet, at salgs- og servicepartnerne, som har den direkte kontakt til kunden, kommer til at arbejde ud fra nogle grundlæggende standarder, som er fastlagt i en manual, der omfatter alle sider af kundekontakten.

»Det er vores mål, at alle arbejder ud fra fælles retningslinjer, så kunderne oplever en ensartet service – uanset om de henvender sig i Hjørring eller Nykøbing Falster. Konkret set betyder det bl.a., at åbningstider er tydelige for kunderne, at der skiltes med Palfinger-logoer, så kunden ikke er i tvivl om, at det er her, Palfinger holder til, og at kunderne er informeret om, hvem der er deres kontaktperson,« fortæller Jesper Mouridsen.

[add:352]

[add:432]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.065