Palfinger indfører nye standarder
Palfinger Danmark indfører nu en række standard hos de 17 forhandlere landet over. Hensigten er, at kunderne fremover vil komme til at opleve en ensartet salgs- og serviceoplevelse, når de har valgt en kran fra Palfinger.
Danmark er det første land, der indfører standarderne og er dermed foregangsland, idet Palfinger i Østrig tilstræber, at standarderne skal komme til at gælde på verdensplan – på baggrund af de danske erfaringer.
»Vi er de første i den forholdsvis lille kranbranche i Danmark, der indfører generelle standarder på det her område. Moderne kunder forventer i dag, at de får en ensartet oplevelse, når de er i kontakt med vores forhandlere – og det gælder lige fra det første møde med kunden, til monteringen, overdragelsen og den efterfølgende opfølgning på produktet. Det gælder naturligvis også for service-delen, og på en række andre områder, hvor vi er i kontakt med kunderne,« siger servicechef Jesper Mouridsen, Palfinger Danmark A/S.
Fælles retningslinjer
Programmet hedder ”Palfinger Partner Standarder” og indføres i andet og tredje kvartal i 2014. Det indebærer blandt andet, at salgs- og servicepartnerne, som har den direkte kontakt til kunden, kommer til at arbejde ud fra nogle grundlæggende standarder, som er fastlagt i en manual, der omfatter alle sider af kundekontakten.
»Det er vores mål, at alle arbejder ud fra fælles retningslinjer, så kunderne oplever en ensartet service – uanset om de henvender sig i Hjørring eller Nykøbing Falster. Konkret set betyder det bl.a., at åbningstider er tydelige for kunderne, at der skiltes med Palfinger-logoer, så kunden ikke er i tvivl om, at det er her, Palfinger holder til, og at kunderne er informeret om, hvem der er deres kontaktperson,« fortæller Jesper Mouridsen.
[add:352]
[add:432]