23948sdkhjf

DEBAT: Tilbage til "Square One"

Ofte får man sig en opfattelse af, at de direktører for landets vognmandsorganisationer ikke har erfaring, der rækker længere end lige ud over deres næsetip eller ud til kanten af deres skrivebord, for at komme med følgende udtalelse giver jo ingen mening: »…der er så mange andre anbefalinger, der på den kortere bane vil have rigtig god effekt som bedre koordinering af vejarbejde…« - hvad er det, der ikke lige trænger ind her?

Nu har jeg det sidste halve år dagligt kunnet se og følge med i trafikken på nærmeste hold på E45 v/Vejle og var måske til glæde for en trafikforsker, da jeg dagligt kører tilsyn på denne strækning, og jeg mener ikke, at der er problemer her -  faktisk er jeg forbavset over, at der ikke er sket flere ulykker, end der er - her tænker jeg på "mandag til fredags-trafikken".

Men igen vises der et billede af, at de forskere, som lægger op til at lave love i Danmark, må sidde i en kælder med kunstigt lys og uden mulighed for at tage del i virkeligheden, når man kan komme med følgende forslag: »Flere i kommissionen har talt om, at det handler om at dæmpe efterspørgslen på transport.«

Hvordan skal fremtiden så se ud? Hvordan havde man måske forestillet sig, at varerne skulle komme fra A til B?

Men måske vi skal tilbage til “Square One” med oksekærren, og at fx dyrene, som skal på slagteriet, selv kunne gå derhen?

Henning Sørensen
Landevejen
8370 Hadsten

[add:416]

[add:389]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063