Mols-Linien klar til at kapre lastbilerne
Torsdag meldte Kattegatruten ud, at man stopper sejladsen på fragtruten mellem Aarhus og Kalundborg 12. oktober. For to år siden indstillede Mols-Linien driften på samme strækning, men nu er rederiet klar til at lægge billet ind på de lastbiler og trailere, der fremover skal finde en anden vej mellem Jylland og Sjælland.
Ifølge Mols-Linien oplever rederiet for tiden stor vækst på lastbilmarkedet, hvor antallet af lastbiler er femdoblet om bord på hurtigfærgerne i de sidste tre måneder i forhold til samme periode i fjor.
»Vi har oplevet en rigtig pæn fremgang på næsten 400 procent i juni, juli og august måned i forhold til samme periode i fjor. Med tre hurtigfærger i drift over Kattegat kan vi nu tilbyde vognmændene et meget fleksibelt produkt, der effektiviserer fragten mellem Jylland og Sjælland, og det er blevet godt modtaget,« siger Mikkel Hybel, marketingchef i Mols-Linien.
I første omgang har væksten været drevet af forvogne, men Mols-Linien ser også et stigende antal sættevogne og vogntog, der benytter sig af hurtigfærgerne til at rejse direkte mellem Sjælland og Aarhus.
Hurtigfærgerne KatExpress 1 og KatExpress 2 sejler op til 24 daglige afgange mellem Sjælland og Jylland. Dertil overvejer Mols-Linien at indsætte deciderede lastvognsafgange på tidlige og sene tidspunkter af døgnet. Overfartstiden er 70 minutter.
[add:415]
[add:389]