23948sdkhjf

15 nye fodertankbiler til DLG

HMK Bilcon har netop leveret det første 54 tons vogntog af i alt 15 til DLG i 2013. Den høje totalvægt er god for driftsøkonomien, da der skal bruges mindre brændstof per transporteret ton foder.

 Fodertankbilernes 3-akslede forvogn læser i alt 26,2 kubikmeter i 4 rum, mens den 4-akslede anhænger klarer hele 42 kubikmeter fordelt i 6 rum. Kapaciteten er således 68,2 kubikmeter for hele vogntoget. Fodertankbilerne leveres i samarbejde med Nordjysk Blæserservice.

»Det skal selvfølgelig også være en god arbejdsplads for chaufføren, men vi foretrækker en fodertankbil uden overflødigt udstyr, der bare kan gå i stykker. En af fordelene ved HMK Bilcons konstruktion er tankens montering på forvognens chassis. Ofte ser man mange revner i sadlen, der forbinder tank og chassis, men HMK Bilcon har skabt en perfekt løsning på dette problem, siger vognparksansvarlig Mads Peter Madsen fra DLG.

Muligheden for at øge totalvægten fra 48 til 54 tons på de 7-akslede vogntog har sat skub i større udskiftning af vognparken.

»Det var ikke planen, at vi skulle udskifte så mange biler nu, men muligheden for at laste ca. 5 tons eller omkring 15% mere, betyder at vi får bedre driftsøkonomi med lavere diesel- og lønomkostninger. Den mulighed vil vi gerne udnytte,« siger Mads Peter Madsen.

[add:413]

[add:408]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078