DEBAT: Elb-tunnel er problemet
Om de så laver 10 spor i hver retning, er det Elb-tunnelen, der er problemet. De ekstra spor, der bliver lavet, bliver garanteret med ”overhalingsverboten für LKW”, og vi kan så stadig holde i kø morgen og aften og bruge spildt køretid.
Løsningen på problemet er følgende:
Luk de to sidste tilkørsler før Elb-tunnellen fra nord, så man slipper for at bremse ned til 10 km/t for at slippe 20 biler ind.
Og til de kære storvognmænd/speditører - fortæl dog jeres udenlandske chauffører, at Elb-tunnellen ikke hopper på dem, så de kan bare fortsættte med den fart, der er skiltet, og ikke behøver at bremse ned til 40-50 km/t, lige før de kører ned i røret, for derefter at slæbe med 20 km/t op på den anden side.
Optimer vejen fra Ausfahrt Neumünster Süd til en ordentlig vej, så man kan køre øst om Hamburg, hvis man skal efter Hannover. Optimer vejen ud over Glückstadt, evt. fra Neumünster Süd, så trafik til Bremerhafen kan gå den vej.
Hvis man gør som overstående, vil man også spare klimaet for en masse CO2. Vi må nok endnu engang erkende, at de vise mænd, der planlægger vejudvidelser, formentlig aldrig selv har kørt lastbil eller spurgt nogen, der har, hvordan gør vi det her.
N. K. Kristensen
Skovvænget 95
7540 Haderup
[add:389]
[add:408]