23948sdkhjf

DEBAT: Hvorfor al den lovgivning?

Det er jo helt tydeligt, at Aabak forsøger at tilsløre, at speditørerne direkte stjæler pengene op af vognmændenes lommer, og deres opfindsomhed er stor, når det gælder div. modregninger og udlicitering af ansvar, der kan komme til at koste mange penge. Det er en total ændring af den danske speditørstand, der skal til. Lyve, stjæle, rapse, omvendt moral-mentalitet er hverdagskost i den verden, som speditører befinder sig i.

Hvorfor skal man til at lovgive for noget så simpelt som tyveri uden pistol, er der da ingen med bare lidt indsigt i denne verden, der kan få ryddet op i disse forhold? Man taler meget om alle de udenlandske chauffører og vognmænd, der kommer her og tvinger os ud af vores eget marked pga., at speditørerne vil have det endnu billigere, så jeg mener, at de speditører selv skal betale den regning, det udløser. Det kan ikke være et samfundsproblem, da vi gerne arbejder sammen med alle på lige vilkår.

For hurtig og høj profit skaber kun problemer, men ikke for dem selv - at de kan se sig selv i øjnene, fatter jeg ikke en pind af. Vi må og skal se indad nu, så kan vi se udad bagefter.

Speditører burde være underlagt samme tilladelsesform som vognmænd, så ville piben nok få en anden lyd.

Vognmænd og chauffører, stå sammen, løs dette i fællesskab, lad ikke denne udvikling fortsætte, speditøren ønsker jo kun at beholde fjendskab, så de kan beholde magten, og magten burde vi jo have, da det er os, de lever af.

Ordentlige priser udløser ordentlige forhold, så hvorfor al den lovgivning?

Erik Kvanbaek Nielsen
Gl. Skovvej 114
4300 Holbæk

[add:38]

[add:408]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063