DEBAT: Hvad koster det egentlig?
Det kunne jo efterhånden være interessant, hvis man kunne beregne de faktiske omkostninger for anvendelse af øst-vognmænd ud.
Det kan jo meget vel være, at DSV, Freja, BlueWater med flere sparer en masse penge, i forhold til danske vognmænd, men hvad løber der på af omkostninger andre steder i forbindelse med deres ulykker ved spirituskørsel, ulykker i forbindelse med "forkert anvendelse af navigation", manglende evne til at tænke logisk for ikke at nævne, deres vandalisme og tyverier på truckcentre m.m.?
Har selv kørt eksport i mere end 30 år og aldrig været impliceret i uheld (småskader og buler, ja), ej heller forårsaget ødelæggelse på lave broer eller andet, som opstår grundet manglende evne til at læse skilte eller mangel på sund fornuft.
I sidste ende er de store speditører fløjtende ligeglade. Også her er det et resultat af "manglende engagement" i det (de) samfund, de bevæger sig i og lever af.
Kurt Petersen
H.C. Andersens Boulevard 43 A
1553 København V
[add:369]