DEBAT: Danske biler burde få opgaven
Jeg synes egentlig, det største problem er, hvordan det kan være, at det er udenlandske transportører, der får opgaven. Hvor mange opgaver tror I, at danske vognmænd får fra udenlandske statslige selskaber? Det er kun den danske stat, der er så dumme at give den til udenlandske firmaer.
At Banedanmark melder hus forbi vedr. ovenstående skriger til himmelen, men det forbavser desværre ikke nogen. Banedanmarks motto er; moral er godt, ergo må dobbeltmoral være dobbelt så godt.
Håber at der er nogen fra Banedanmark, der vil svare på dette.
Erik Rahbek
Bjerglide 4
7330 Brande
Den transport af trailere og containere, der i øjeblikket foregår imellem Padborg og Taulov, er igen et klart bevis for, at udenlandske biler, med meget billige chauffører, udfører ulovlige nationale transporter/piratkørsel i cabotage-kørslens hellige navn.
Rettigheden til cabotage-kørsel har man kun, hvis formålet med denne er at undgå tomkørsel og hermed mindst mulig CO2-udslip i forbindelse med en efterfølgende international tur. At disse udenlandske biler kører frem og tilbage imellem Padborg og Taulov sparer hverken på tomkørsel eller CO2-udslip.
Disse transporter kunne man ligeså godt udføre med danske biler. På grund af vinteren står der helt sikkert mange danske biler hjemme hos den danske vognmand. Biler, der normalt kører med løsgods/tip-trailere, og hvor chaufføren er på støtten, indtil man igen kan køre grus og sand. De kunne da sagtens køre lidt imellem Padborg og Taulov.
Det handler igen igen kun om billig transport, til gavn for få, og til skade for mange.
Leif Therkelsen
Stationsvej 13
6622 Bække
[add:38]