23948sdkhjf

DEBAT: Kommentarer til havari-ulykke

Det er da muligt, at havarerede køretøjer må stå på motorvejen i et døgn, men vist ikke uden afmærkning eller havariblink.

Hvis der havde været stillet trekanter ud, som loven foreskriver, kunne ulykken måske være undgået.


Bjarne Nielsen
Keravavej 10
9800 Hjørring

Så blev jeg så meget klogere....24 timer må et havareret køretøj stå på motorvejen. Okay så. Skulle man så måske ikke bede det trækker-trailer-træk, der står på E20 mellem Vemmelev og Korsør, om at fjerne sig... Der har en udlænding stået nu i to døgn (i skrivende stund fredag eftermiddag) og åbenbart besluttet sig for at lave stor service på sin DAF! Eller skal han bare blive stående, til det siger BANG, som i ulykken ved Randers?

Og hvad med den smadrede personbil, der har ligget på taget ved Kolding Ø i en uge!

Vågn dog op, politi, og brug jeres kræfter på noget fornuftigt, inden disse køretøjer også forsager en ulykke.

Vognmand Helmuth Rhode Nissen
Mellemvej 4
6541 Bevtoft

Jeg synes, det efterhånden bliver et større og større problem med at holde afstand til den forankørende (også lastbiler imellem).

Når der så opstår farlige situationer, kan man ingenting se, før det er for sent, og mange ser ikke langt nok fremad for at læse trafikken, og jeg synes, det bliver værre og værre. Jeg ved ikke hvorfor.


Jens Dyrberg
Østerskovvej 32, Ilskov
7451 Sunds

Selvom man er punkteret eller har sprunget et dæk, kan man under normale omstændigheder sagtens køre videre til næste afkørsel.

Jeg har selv prøvet det tre gange. Javist, fælgen var ødelagt. En ny fælg koster 6-800 kr., men disse ratholdere bliver vel trukket i løn, hvis de ellers kan tænke så langt.


Poul Vestergaard Andersen
Skolegade 48
6971 Spjald

[add:373]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.056