Bedre mad til chauffører
Fra i morgen er det ikke kun franske hotdogs, der langes over disken hos Statoil. Tre udvalgte stationer er netop blevet ombygget og personalet uddannet, så de kan lave frisklavede måltider. Friskbagte stenovnspizzaer, frisksmurte sandwich, smoothies og shakes er nogle af de nye tilbud, der skal være med til at ændre opfattelsen af stationernes rolle. Bliver initiativet en succes, er Statoil klar med en omfattende udrulningsplan i 2013.
Convenience er et strategisk omdrejningspunkt i Statoil, ikke mindst efter at den canadiske detailgigant Alimentation Couche-Tard har overtaget selskabets stationer.
»Vores fokus flytter sig mere og mere til butikken, hvor vi ser store muligheder overfor kunderne. Vi har en meget stor kundestrøm på vores stationer, som vi skal være bedre til at friste med spændende tilbud. Vi har allerede et stort udvalg til kunderne, men nu vil vi tage et opgør med madkulturen på tanken og differentiere os på food-siden. Her kan vi skabe en unik position i kraft af vores stærke lokale tilstedeværelse og lange åbningstider,« siger conveniencedirektør Mette Uglebjerg fra Statoil.
[add:373]