DEBAT: Stram op over broen
Storebælt fatter ikke en skid, før der kommer liv på bordet. Det er en ren pengemaskine.
Hvis nu alle følgebiler kunne rotte sig sammen og sige, at de kun kørte foran de tunge transporter over broen, så kunne Storebælts egne biler køre bagest. Så fik piben nok en anden lyd.
Peter Sønder
Tulipanvej 18
8500 Grenå
Angående følgebiler på motorvejen skulle der måske være lov om, at de kører med TMA-biler (en slags skiltevogn, red.) derude. Ved alt andet arbejde skal der være en TMA, når det forgår på motorvej, men ved langsom transport er det nok med en lille bil på 3,5 ton.
Hvis de har en rullende afspærring, skal der køre en TMA på 8 ton. Det er ikke første gang, man hører om, at følgevognen er blivet påkørt.
Alan Skovbo
Industrivej 5
4180 Sorø
Man må jo selvfølgelig ikke køre på andre, men uden at kende til den aktuelle sag vil jeg jo nok mene, at den afstand, følgebiler normalt holder til den transport, de følger, er nok mindre end lidt - og jeg mener lidt.
Så må det jo gå galt, når man bliver påkørt bagfra Så med lidt afstand havde det måske ikke fået så slemme følger.
Finn Rasmussen
Højgårdsvej 5
8600 Silkeborg
Jeg kan ikke forstå, hvorfor følgebiler kører helt oppe i røven på den transport, de ledsager. Jeg mener, det var bedre, de holdt 100 meters afstand,så blev de heller ikke skubbet op bag i den forankørende.
Og hvorfor sætter man ikke farten ned til 50 km/t for alle andre, mens specialtransporten kører over? Men det bliver jo nok ikke overholdt, det kan næsten heller ikke lade sig gøre i betalingsanlægget. Sæt dog radarkontrol op.
Jens Dyrberg
Østerskovvej 32, Ilskov
7451 Sunds
[add:369]