23948sdkhjf

DEBAT: Lidt mere om fakta

Jeg vil gerne være den første til at anerkende den stigning i godsmængderne på gule plader, ITD fører til torvs her - men jeg vil også gerne være den første til at minde ITD om, at der i flere og flere af de biler på gule plader sidder billige østchauffører. Og det er et faktum akkurat som de tal, der kommer fra Danmarks Statistik.

Hvis man har sin gang på f.eks. Århus Havn, så er det tydeligt, at især en stor aktør, og nej, det er ikke Anco, har ændret strategi, så man nu sætter tyske og rumænske chauffører i danske biler. Så slipper de nemlig fri af de kontroller, politiet målretter mod biler på hvide plader.

Det ville klæde ITD, om de selv levede op til deres ord om at forholde sig til virkeligheden og ikke mindst fakta!


Morten Slot-Thomsen
Blæsbjergvej 40
8722 Hedensted

Når man har ordet i sin magt, som en kommunikationschef burde have, kan alt komme til at lyde positivt.

Men fakta er også, at aldrig er så mange vognmandsforretninger lukket som følge af en konkurrence specielt på løndumping fra udenlandske biler, løn udbetalt af danske transportfirmaer med skuffeselskaber i udlandet. Så selvfølgelig er man interesseret i at få fri carbotage, så man kan videreudvikle disse skuffeselskaber.

Til gavn for hvem? Ikke det danske samfund, men nogle få enkelte firmaer, der i øjeblikket udnytter, at kontrollen med udenlandske biler ikke eksisterer og dermed kan ødelægge et helt erhverv.

Al den snak, som ITD fører, handler ikke om arbejde til danske chauffører, men om at gøre det så nemt for deres medlemmer at agere, som det passer dem.

Det er skæmmende at se store danske transportfirmaer boltre sig i et væld af ulovligheder, som de kun kan komme af sted med, fordi kontrol ikke eksisterer.

Til sidst skal jeg endnu engang opfordre ITD til at melde deres holdning klart ud i forhold til dansk landevejstransport.


Søren B. Nielsen
Amalieparken 93 - 1
2665 Vallensbæk Str.

Hov, ikke et ord om cabotage, skriver Nikolaj Stig Nielsen, ITD.

Det er faktum, at gods på gule plader er steget med 7 %, det er der nok heller ikke nogen, der bestrider, og der er da heller ikke nogen, der forlanger, at EU-regler skal rulles tilbage, eller at markedskræfterne skal bremses.

Vi vil egentlig heller ikke lave så meget om i branchen, men vi er imod, at cabotageregler ikke bliver overholdt.

Hov - ikke et ord om cabotage, der kom den varme kartoffel alligevel. Sandheden om cabotagekørsel er kun et spørgsmål om løndumping, det er nemlig også et faktum.


Leif Therkelsen
Stationsvej 13
6622 Bække

[add:352]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.467