23948sdkhjf

DEBAT: Tænk jer nu godt om, Ribe!

Er frø af ugræs også føget over hegnet i Ribe?

Har man en skjult dagsorden i den siddende bestyrelse i Ribe? Sådan fristes man da til at spørge.

For det, der sker og er ved at ske, vedtægtsmæssigt korrekt eller vedtægtsmæssigt ukorrekt, er ikke til de almindelige medlemmers bedste.

Det må være klart for den, der bare følger lidt med i det, der vil ske med dansk vognmandserhverv, hvis ITD og deres venner får magt som agt.

Derfor er det, der sker i Ribe, slet ikke noget, branchen har brug for, og jeg må som H.P. Gade udtrykke den allerstørste bekymring for følgerne heraf.

Ikke alene for Ribe og DTL, men for branchen som helhed.

Og helt og aldeles uden at blande mig i forskellige divergerende interne opfattelser af, hvor lidt og hvor meget man har fået og ikke fået eller givet mellem Ribe og DTL, så tror jeg simpelthen, at dels er beslutningen i Ribe en fatal fejltagelse, men den er også en beslutning, der helt og aldeles er et udtryk for simpel uvidenhed om, hvad og hvem men er ved at kaste sig i armene på, og hvad der venter efter fri cabotage efter 2014.

Det bliver også der Endlösung - for rigtig mange vognmænd også i Ribe.

Det, man tilsyneladende er ved at foretage sig i Ribe, er simpelthen en afsløring af, at man overhovedet ikke kender til virkeligheden i de dagsordner, de forskellige organisationer ligger på bordet netop i disse dage for ministerier, styrelser, ja selv for EU.

Jeg/ vi i FDL er ikke medlem af DTL, så jeg vil påstå, at vi ser med realistiske og objektive øjne på det, der sker netop i disse uger, ting og sager og beslutninger, der er altafgørende for dansk vognmandserhvervs fremtid.

Det forbigår heller ikke vores opmærksomhed, hvad de forskellige organisationer fremlægger af forslag/krav på vegne af dem de repræsenterer. og hvilken vej de ønsker for transporterhvervet.

Jeg kan betro jer, at det er ikke danskvenlige forslag, der præger ITD og vennernes dagsordener.

Det er jo næsten et blasfemisk misbrug af ordet dansk, at organisationer, der kalder sig International Transport i Danmark, Danske Speditører, Dansk Industri og Dansk Industri Transport direkte arbejder som 5. kolonne folk og modarbejder alt, hvad der er dansk transporterhverv i Danmark.

Og det må mane til endnu mere undren og skepsis, at de samme organisationer oven i købet nyder stor anseelse i store dele af det politiske liv (blå).

Det afslører i en uhyggelig grad, at kun egen profit tæller. Det gør det selvfølgelig også for alle andre, men dog med et stænk af følelser.

Men hvis blot der er et minimum af følelser i et langt foreningsforhold, må man undre sig over, hvad det er, der har kunnet få sindige danske og især vestjyder til hovedkuls at falde den organisation, der mest af alle modarbejder den ganske almindelige vognmands interesser, om halsen.

Kan det have noget med penge at gøre? Dem er der jo ikke mange organisationer, der har for mange af.

Vi i FDL har ikke behov for at rose DTL på nogen måde, men vi giver dem kredit for det, vi ser og oplever, de gør. Og det skulle man måske også gøre i Ribe.

I dag er der ingen slinger i valsen.

I dag er DTL's dagsordenen sammen med FDL er ene og alene rigtige danske vognmænds fremtid. I øvrigt også i samarbejde med 3F.

Og selvom man siger at der er langt fra København (Grønningen) til Vestjylland, så kan det vel ikke være forbigået den almindelige vognmand, selv i Ribe, at er der nogen, der dels har skiftet kurs helt og holdent og i dag er helt enig med FDL i kursen i forsøget på at bevare så mange danske vognmænd som muligt, så er det da DTL.

Det er en skam, at ingen af vognmændene i Ribe har haft lejlighed til at overvære et møde i f.eks. cabotageudvalget, som f. eks. i går (10. sept.), som ikke var nogen undtagelse, så man med egne øjne og ører kunne opleve, hvis interesser de forskellige organisationer varetager.

For almindeligt begavede mennesker vil et møde være mere end nok, vil jeg garantere for.

Tænk jer nu rigtig godt om endnu engang i Ribe, inden I stemmer ja til det eksperiment, bestyrelsen har gang i!

Lad fornuften sejre!

Christian Jensen
Formand for FDL

[add:338]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.065