23948sdkhjf

Specialbygget vogntog til He-Va

He-Va på Nykøbing Mors har netop fået leveret et specialopbygget vogntog trukket af Danmarks første nye Mercedes-Benz Actros med bagmonteret kran.

Forvognen er opbygget med en super lav underramme, da kunden kører med meget høje maskiner. Ved en specialfremstillet sandwich-underramme er det lykkedes at holde underrammens tykkelse nede på blot 120 mm på trods af, at bilen er leveret med en stor 33 tm kran fra Palfinger.

Ladet er konstrueret i tæt samarbejde med kundens mange ønsker, med blandt andet ekstra hydraulikstation og udtag, som bruges når He-Va skal flytte og pakke gamle landbrugsmaskiner sammen. Ladet er konstrueret med hårdtræsbund, alusider m.m.

Kranen:

[pic:18565]Kranen er en Palfinger PK33002-EH- B. En kran i 33 tm klassen. He-Va har valgt en fremtidssikret kran, som med sin store styrke kan klare de voksende maskiner i mange år. Kranen har to hydrauliske udskud og dermed en rækkevidde på 8,1m. Der er valgt en bred støttebensbum samt Palfingers nye HPSC overvågningssystem. Derudover er der monteret støtteben foran på bilen, for at brugeren altid kan sikre sig en lastbil, som er 100% stabil.

Anhængeren:

Anhænger er en 2-akslet anhænger med en totalvægt på 18 tons. Anhænger er opbygget på 17,5" tommer dæk for at give kunden en så lav en anhænger som mulig. SAF-aksler og SAF-bremser. Anhængeren er ligeledes opbygget med hårdtræsbund, alusider m.m.

Chassis er solgt af Hans Jokumsen, som er salgskonsulent hos Ejner Hessel i Holstebro.

Vandborg Karosserifabrik i Lemvig har stået for opbygningen.

[add:38]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062