23948sdkhjf

DEBAT: DI Transport skider på færdselssikkerheden

Spritstive udenlandske chauffører, købte kørekort, købte farlig gods beviser, købte EU certifikater.

Mangelfuld viden om danske bløde trafikanters adfærd. Danske chauffører sendt ud i arbejdsløshed. Færre moms og skatteindtægter til staten.

Det er nogle af de faktorer, DI Transports formand og direktør ignorerer i jagten på ussel mammon.

Både Michael Svane og Anne Kathrine Steenbjerge fra DI Transport forsøger at undgå den virkelige verden ude på vejene, bare der kan tjenes penge på chauffør-slaveriet.

Fagbladet 3F har i adskillige artikler dokumenteret den skærende kontrast, når det drejer sig om danske og udenlandske chaufførers forhold til lastbilkørsel og alkohol.

Der går ca. fem udenlandske chauffører på hver enkelte danske chauffør, der tages i lastbil med promiller!

Husk på at de udenlandske chauffører udgør ca. 20 pct. på de danske veje, og dermed er de resterende 80 pct. danske.

Igennem de sidste par års dokumentation fra medierne er ingen af de stangstive udenlandske chauffører taget i rutinekontroller. Alle er enten anmeldt eller har været i et eller andet færdselsuheld.

Som om det ikke var nok, så er der også tale om heftige promiller blandt de udenlandske chauffører, oppe omkring og over 2.0.

DI er glade for de udenlandske chauffører.

Avisartikler fra Balkan beretter om massiv korruption på køreskolerne. Rumænsk rapport afslører særdeles mangelfuld køreundervisning. Polsk tv afslørede uhyggelig efteruddannelses-lærer med skjult kamera. Udenlandske chauffører i et danskejet vognmandsfirma bliver taget med falske ADR beviser i Tyskland. Korruptionsniveauet er tilmed stigende i balkanlandene.

DI er glade for de udenlandske chauffører.

Udenlandske chauffører har ikke en kinamands chance for at kende nok til danske cyklisters lunefuldheder, og ikke alle deres vogne er indrettet med spejle efter forskrifterne.

Af gode grunde er det de 80 pct. danske chauffører, der kører mest i de bynære miljøer, hvor også de bløde trafikanter færdes. De 20 pct. udenlandske færdes mere på motorveje og hovedlandeveje.

Fordelingen af danske og udenlandske implicerede lastbilchauffører i de tragiske ulykker med bløde trafikanter taler et andet sprog. For også her er der en overrepræsentation af udenlandske procentuelt.

DI er glade for de udenlandske chauffører.

Frustrerede danske chauffører jages ud af bilerne og udskiftes med udenlandske slaver på ulovlig kilometerbetaling og ned til 600 Euro om måneden for at køre i Danmark i uge eller månedsvis.

Den nye rapport fra 3F og DTL viser, at den danske stat taber 3,7 mia. kr. Og så er der endda en masse, der ikke er regnet med.

Der ryger danske lig på disken i jagten på profit, og det er et under, at der endnu ikke er sket noget rigtig voldsomt med mange døde på en gang.

Og DI er glade for de udenlandske chauffører.

Lad os stoppe denne udvikling før det sker!

3F, DTL og danske politikere er kommet op i omdrejninger, og de skal holdes op på, at denne udvikling skal stoppes.

Den danske forbruger skal stille krav til færdselssikker transport, f. eks. i deres supermarked og andre steder hvor det kan lade sig gøre. De skal stille krav om, at der skal handles nu. Ikke om lidt. Nu!

Og så er DI forresten glade for de udenlandske chauffører.

Harald Fabricius
Halmøvænget 14
Tilst
Formand, Landsklubben for danske Godschauffører under 3F

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08