23948sdkhjf

DEBAT: Kommentarer til grænsesag

Jeg har aldrig kunnet begribe, hvordan man kan indregistrere køretøjer, der er hjemmehørende i Polen eller andre EU-lande, som pågældende lastbil aldrig har været i eller kommer i, som modulkøretøjer i DK med det ene formål at ødelægge den skandinaviske transportbrance med billig arbejdskraft. Og Kurt Larsen fra DSV fortæller, at rumænere, bulgarere og andre østeuropæere er lige så dygtige som de danske chauffører (man føler sig godt nok trådt lidt på).

Det må være derfor, de kommer med mobiltelefonen i hånden, når de kommer ud til kunden for at vise en SMS, hvor der står, hvad de skal. De ved ikke, om de skal levere noget eller hente noget. Kun hvis bilen er tom, og hvis der ikke var noget, der hed GPS, var de på herrens mark. Så det sker, de ender på en blind vej eller ved en bro, de ikke kan komme under.

Så bliv bare ved med at uddanne de danske chauffører til ledighed.

Jens Dyrberg
Østerskovvej 32
7451 Sunds

Endelig, det er kun en 40 tons lastbil, der er et EU-køretøj, der kan køre cabotagekørsel. Det ville klæde myndighederne, hvis de overholdt de love, de selv har lavet.


Jens P. Maadsen
Gl.Roustvej 51E
6800 Varde

Jeg synes, det er flot, de begynder på det pjat. De startede jo selv med konceptet 25 m og 60 ton. Svenskerne selv buldrer rundt med 25 m og 60 tons, og som udlænding er det 40 tons max - ergo tyske regler.

Stod det til mig, så skulle vi også sætte politi ved færge og broer - vejer svenskerne mere end 40 tons, er det samme regler. Men det har regeringer i DK ikke nosser til!


Brian Bang
Fasanvænget 10
4733 Tappernøje

[add:350]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062