DEBAT: Kommentarer til opråb
Helt personligt synes jeg, 50 km/t er passende i bymæssig bebyggelse, men det skulle gælde alle, så vi i lastbilerne ikke skal være dem, der holder gennemsnitfarten nede med hasarderede overhalinger til følge.
En anden ting er, at byskiltene i dag bliver flyttet længere og længere ud på landet, og i mange tilfælde hvor der slet ingen bebyggelse er.
Her går det så helt galt for hr og fru Jensen, når de så skal køre bag os og ofte med den der dumme strittende finger til følge. Måske ikke noget at sige til, de er trætte af os i trafikken, for vi er jo oftest i vejen for dem, når vi overholder loven.
Det er nok de færreste, der kender loven om 50 km/t i byer for lastbiler. Godt man kun har få år tilbage i den mest jagtede og blandt almenheden mest forhadte branche.
Leif Madsen
Brøndenvej 128
9352 Dybvad
Undskyld mig, Hans Christian Brandt, for der er lige noget, jeg i hvert fald er gået glip af. Hvorfor tager du ikke lige den del med, hvor der står, at man altid skal tilpasse hastigheden efter forholdene ?
Desuden mindes jeg ikke at have været i en by, hvor man måtte køre 70km/t eller 80km/t, sådan generelt da. Dog ved jeg godt, at 50km/t er en hastighed lige i underkanten, men på den anden side, hvis du alligevel er så lovlydig, at du går ind for at overholde lovene, så er du garanteret også på timeløn og burde ikke have så travlt.
Hvad de andre trafikanter så gør, må jo være deres egen sag!
Dan F. Jørgensen
Næsbyhave 109
5270 Odense N
[add:348]