23948sdkhjf

DEBAT: Målbevidste hindringer

Aarhus Kommune har igennem mange år særdeles målbevidst lagt forhindringer ud for alt, hvad der har med biler, trafik og især lastbiler at gøre.

Indfaldsvejene kapacitets-reduceres eller lukkes helt for lastbilkørsel, for "hvad skal store lastbiler i Aarhus", synes man i sin store alvidende formynderi af skatteborgernes meninger og penge arrogant at mene.

Ingen af de beslutningstagende og de rådgivende på rådhuset har nogen åbenbar viden om, hvordan man får varer frem til de små og store butikker, man "åh så gerne" vil have i midtbyen.

Aarhus byråd og trafikplanlæggerne har slet ingen forståelse for, at man ikke kan slæbe én eller flere paller varer flere hundrede meter på en løftevogn.

"Der er lastepladser i området"; ja, det er der måske nok; men bare ikke dér, hvor de skal bruges.

Det er ikke Tekno-biler, der kommer med varer; det er lastbiler, og de træder altså op til 10 tons pr aksel. Det er da kun et spørgsmål om, at vide, hvad man har med at gøre, når man bygger nye veje og ombygger de i forvejen alt for smalle gader.

"Det strider mod færdselsreglerne"; ja, dét gør det; men så skaf chauffører og vognmænd, post- og pakkebude nogle ordentlige forhold. Aarhus Midtby uddør, når varerne ikke frit kan komme ind i nærheden af butikshylderne, og kunderne tvinges til at parkere 1 - 1½ km væk på de småparkeringspladser, der er tilbage på havnearealerne.

Lastbilerne med varer, entreprenørbiler, der skal udføre arbejde i gaderne, og privatbilisterne er forvist til Ringgaden, Ringvejen eller E45, hvis man skal ind i Midtbyen, og dét er jo virkelig smart tænkt!


Steen A. Jensen
Slåenbakken 12
8520 Lystrup

[add:243]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063