23948sdkhjf

Nyt servicetilbud fra Scania

Maksimal driftssikkerhed samt overblik over de faste omkostninger har afgørende betydning for de fleste transportvirksomheder, der opererer på et meget konkurrenceudsat marked. Det gør den danske transportbranche, og derfor har den danske Scania-organisation mærket en stigende interesse fra kunder, der ønsker at gardere sig imod ubehagelige overraskelser og uforudsete omkostninger.

For at imødekomme dette har Scania lanceret et nyt serviceprodukt, Scania Powertrain Warranty, på det danske marked. Her kan kunderne tilkøbe ekstra reklamationsret på lastbilens drivline – dvs. motor, gearkasse og bagaksel – også selvom lastbilen har nogle år på bagen.

Tjekkes på over 100 punkter

Som på ethvert andet serviceprodukt er der knyttet visse betingelser for at kunne tilkøbe Scania Powertrain Warranty. Reklamationsretten kan tilkøbes på alle brugte Scania-lastbiler og sættevognstrækkere, der anvendes til distributions- og langturskørsel. Inden køretøjet kan blive omfattet af dette produkt, skal det dog tjekkes på godt 100 forskellige punkter for at sikre, at det lever op til normal stand for dets alder og anvendelsesområde.

Når køretøjet er godkendt til at indtræde i ordningen, kan Scania Powertrain Warranty tilkøbes for ét år og max. 180.000 km ad gangen. Det kan fortsætte, indtil køretøjet fylder seks år og runder 880.000 km.

Skulle der opstå nedbrud eller uforudset stilstand i reklamationsperioden som følge af fejl på drivlinen, får kunden adgang til hele Scanias servicenetværk, hvad enten det er i Danmark eller ude i Europa.

En forudsætning for at kunne tilkøbe Scania Powertrain Warranty på en brugt Scania er, at køretøjet er eller bliver omfattet af en Scania serviceaftale, så det bliver vedligeholdt efter Scanias forskrifter i hele den udvidede reklamationsperiode.

[add:38]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064