23948sdkhjf

DEBAT: Plove for sent ude

Kære Chr.G.Knudsen (CGK):

Tak for dit svar. Det, jeg skriver, er ikke personligt mod dig og dine kollegaer, der kører sneplovene, det er mere vendt mod hele det maskineri, der går i gang, når der skal sneryddes.

Men lad os starte med hastigheden. De gange, jeg har kørt bag dig og dine kollegaer på Fyn, har hastigheden aldrig været over 45 km/t. Og da der jo ikke er huse, der kan blive ødelagte, men kun div. afkørselsskilte, der skal tages hensyn til, så er det vist ingen undskyldning for ikke at køre lidt hurtigere.

Men hele problematikken er egentlig ikke, hvad I kan køre, men derimod at I bliver kaldt alt for sent ud. Og der kommer så problemmet, for som din kollega Hans J. Hansen skriver, så sætter mængden af sne jo sine begrænsninger for jeres hastighed. Sent ude er jo lig med meget sne! Og I er alt for sent ude. Det bebrejder jeg ikke dig, men vejtilsynet.

Jeg har flere gange oplevet at køre Kolding-Tåstrup-Kolding, og det er den samme sne, der stadig ligger, når jeg er på tilbagevejen.

Jeg har kørt Tyskland i 20 år, og det er der, jeg har mit "vrøvl" fra med skæret. Dernede vil du opleve, hvis du kører bag en sneplov, at gnisterne flyver fra skæret, og en sort vej kommer til syne, hvorefter der saltes på sort vej og ikke i 5 cm sne som herhjemme.

Så kære CGK, jeg er ikke i tvivl om, at I gør jeres bedste, men I har desværre dårlige betingelser for at lave et fornuftigt stykke arbejde.Her tænker jeg på det alt for sene udkald, som I åbenbart får.

Vi husker jo allesammen sidste vinter, hvor højre spor af E20 ved Odense var spærret omkring jul pga is. Is som jo kom af sne, der var blevet fastkørt kombineret med salt.

PS: Jeg snakker ikke i walkie, men kører på "din" vej hver nat, deraf har jeg mine synspunkter.


Vognmand Helmuth Rhode Nissen
Mellemvej 4
6541 Bevtoft

[add:38]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.309