23948sdkhjf

DEBAT: Sent at vågne op

Ja, kære 3F i Aabenraa, det er mere end skræmmende. Og det er ikke bare dobbelmoral, så det klodser, det ITD gør. Uforståeligt, at de kan få sig selv til at kalde sig en dansk organisation.

Men er det faktisk ikke mere skræmmende, at I først vågner op nu? Eller er ved at vågne op.

Jeg holder selvfølgelig med jer i, at det er en underlig dobbeltmoralsk rolle, ITD indtager i dagens transportorganisationsverden.

Men de har jo ikke forsøgt at skjule deres hensigter, må man jo sige. Så deres medlemmer er jo ikke gået ind i medlemskabet med bind for øjnene.

At en meget stor del af de medlemmer, som ITD netop her og nu forsøger at få som nye medlemmer, slet og ret betaler til deres egen udslettelse, er jo bare endnu et tegn på, at de ikke er rigtig danske af sind.

At de gamle medlemmer forbliver i ITD, er alene fordi de årlige kontante udbetalinger for langt og trofast medlemskab for mange er et uundværligt tilskud til baglommen. Så de går ikke, før kassen er tom.

Mem når det først er gået op for jer nu, at I først opdager, at der er noget galt, efter at I har mistet næsten alle eksportchaufførjob på danske biler, kan jeg jo godt forstå, at I heller ikke (I har da ikke offentligt kvitteret for det) endnu har opdaget, at ikke alle organisationer er ligesom ITD.

Har I ikke bemærket, at der i hvert fald er én organisation i DK, der kæmper og har kæmpet den danske sag (chauffører og vognmænd).

Skulle I ikke have observeret dette, så er det FDL.

Og vi vil gerne samarbejde om det, der skal og må være et fremtidsmål, nemlig at bevare et Dansk Transport Erhverv, der i al sin enkelthed er dansk.

Men vi skal finde den rigtige formel, som forholder sig til den virkelighed, vi nu engang lever i i 2012.

Men det skal gå hurtigt, ellers kan det lige så godt være.


Christian Jensen, vognmand og formand for FDL
Nordvej 12
9900 Frederikshavn

ITD har vel til opgave at rådgive vognmændene, således vognmændene efter ITD´s vurdering skaber sig de bedste muligheder for indtjening i et hårdt presset marked.

Det har også undret mig i mange år, at succeskriteriet for diverse fagforeninger er højere løn og bedre rammevilkår for medarbejderne.

I den iver har fagforeningerne været med til at skabe et Danmark, som i nogle erhverv ikke længere er konkurrencedygtigt (slagteri/transport).

Eftersom fleksibiliteten også bliver fjernet bid for bid, ser det mørkere og mørkere ud for de ramte brancher. Hvad betyder en høj løn til chauffører eller slagterimedarbejdere, hvis ikke der er job at få (med mindre man flytter til Tyskland)?

Fagforeningerne burde i langt højere grad vægte at bibeholde job og skabe job til DK.


Morten Nielsen
Ankerstjerne 12
8920 Randers NV

Få fjernet alle de danske vognmænd, som ikke følger regler med hensyn til løn og køre-hviletid. De skal tvinges til at lukke deres boltzer-foretning og have indraget deres tilladelser meget hurtigt, hvis det danske transporterhverv skal reddes.

Så vil der komme til at mangle biler i Danmark, og så skal DSV, HCS, Freja osv. til at have den store pung op af lommen, hvis de vil have fragtet deres lort fra a til b.


Steen Rasmussen
Konsul Jensens Gade 9
8700 Horsens

[add:332]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063