DEBAT: Erhvervet ofres for privatbilismen
Lars Jørgensen har helt ret i,at det havde været mere logisk, at forbuddet havde været fra 6 til 9 og fra 15 til 18. Det var også FDL's forslag på mødet, som blev afholdt i følgegruppen, umiddelbart før det slap ud, at der var nye overhalingsforbud i vente.
Men det er jo ikke nemt, når en (u)demokratisk minister allerede har besluttet, at sådan skal det være. Selv embedsmændene var tavse og havde tydeligt ikke synderligt mod på at gå op mod deres arbejdsgiver, selvom det tydeligt også kunne ses og høres, at det ikke var et dårligere forslag.
De ikke optimale tidspunkter til trods er det da et lille plus, at overhalingsforbuddet på den lange strækning Skærup-Århus også får et frikvarter midt på dagen.
Men det afslører jo helt klart ministerens prioritering, at han hellere ofrer erhvervslivets hovedforsyningslinje til fordel for privatbilismen endnu engang.
Christian Jensen, formand for FDL
Nordvej 12
9900 Frederikshavn
Det er, som det plejer, man kan trække alt ned over hovedet på vognmænd og chauffører og deres foreninger, uden man tør sige det imod.
Preben Hansen
Nørrevangsvej 6
8620 Kjellerup
Lars Jørgensen:
Her i DK skal vi være anderledes, for ellers er der sikkert ikke nogen, der lægger mærke til os. Forbudet 6-9 og 15-18 ville være et godt kompromis, det virker i Holland,og jeg har aldrig hørt en eneste chauffør derfra brokke sig over det.
Men i Holland gælder forbudene også kun ved krydsene på motorvejene og ikke over tåbelige lange stræk, og når man så tænker nærmere over det, bliver det nok sådan, fordi Hans Christian Schmidt sidder rigtig godt i det med vognmændene, som har udflaget hele flåden, altså de biler med danske plader kører i det højre spor og dem med udenlandske i venstre, så kommer de hurtigere frem end os andre, overhalingsforbud eller ej.
Politiet? Hvad er det, dem ser vi ikke meget til, så for udenlandske biler/chauffører er DK rent slaraffenland.
Viggo Espensen
Kløvervej 3, Jels
6630 Rødding
[add:295]