23948sdkhjf

DEBAT: Flere færge-kommentarer

Her kan man kun give Christian Jensen ret

(læs "DEBAT: Det haster...")

.

Der skal bestemt ikke bruges skattekroner på at holde liv i en færgerute. Det kan jo ikke passe, at div. speditører også skal til at have stats-støtte.

De store speditionsfirmaer, der ikke vil betale prisen, kan jo bare komme til lommerne eller sende deres discountchauffører fra øst over broen. De gør det jo alligevel næsten gratis.


Torben Østergaard Høgh
Møllebækvej 12 Bjerregrav
9632 Møldrup

Mols-Linien begik "selvmord"!

Dårlig økonomi grundet for store rabatter!

Frode Laursen, DSV og Danske Fragtmænd sugede livet ud af ruten!

Unfair konkurrence over for mindre vognmænd!

Konkurrencestyrelsen er underrettet!

Ja, efterhånden som tiden går, bliver det mere og mere klart:

Færgeruten har begået "selvmord" og fortjener at lukke ned.

Faktisk kan man sige, at visse vognmænd og speditører også fortjener at stå uden den færgeovergang, da de jo selv har været aktive for, at den skulle dø.

På den baggrund er det virkelig grotesk at løbe pivende til "borgen" for at bede om hjælp. Det fortæller blot to ting, nemlig at ledelsen i disse firmaer ikke har evner til at drive virksomhed på lige vilkår. Derfor ser vi også, at specielt to af de nævnte firmaer i stigende grad anvender udflagede køretøjer og altså også pression for at "spare" mest muligt.

Jeg har fået flere henvendelser fra mindre vognmænd omkring dette, men desværre ønsker ingen at få deres navn nævnt. Dog er der én ting, der går igen i samtlige skrivelser, nemlig melding om, at man havde svært ved blot at få en billet på den færgeoverfart. Der var fortrinsret, således at der først skulle være plads til køretøjer fra Frode Laursen, DSV og Danske Dragtmænd. Disse betalte så en meget lav billetpris, som sammen med andre

forhold nu har kvalt overfarten.

Her kommer lige de 3 øverste linjer fra et af flere breve, jeg har modtaget, som led i en anden debat :

"Jeg er også fortaler af en bro. Lille stakkels mig, vognmand med kun 1 bil, har jo ikke en chance for at få en færgebillet

der er konkurrencedygtig med Frode Laursen, DSV eller Danske Fragtmænd, så jeg er nødt til at tage broen.

Tager jeg broen er der andre omkostninger der stiger, og det er så medvirkende til at min pris bliver væsentlig højere for samme transport."!

Dette er selvfølgelig sendt videre til Konkurrencestyrelsen, som i forvejen har modtaget min anmeldelse om forholdet!


Dan F. Jørgensen
Næsbyhave 109
5270 Odense N

Hvad med at oplyse, hvad de storé giver for at sejle 1 tur på Kattegat. Det er jo nok dér, underskudet ligger, for det er i hvert fald en anden pris, end den lille vognmand skal betale.

Jeg skal give ca. 1300 kr. for at komme over, så jeg vil gerne have oplyst, hvor stor den billigste pris er for de store. Jeg kalder det konkurrenceforvridning - det samme på Storebælt.


Jens P. Dyrberg, vognmand
Østerskovvej 32, Ilskov
7451 Sunds

[add:176]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.1