23948sdkhjf

DEBAT: For nemt at lægge det over på chaufførerne

Det er vist kun chauffører, der kan være "alternative" nok til i fuld alvor at mene, at de selv skal betale for f.eks. førerkort.

Ganske vist er der tale om en "privat ejendom", men den er dog ikke mere privat, end den er os pålagt fra politisk hold. Derfor bør den naturligvis regnes ind i de samlede omkostninger for at drive vognmandsforretning og i sidste ende skrives på regningen til slutforbrugeren. Sådan gør man i alle andre brancher.

Folk, der maler vindmøller, skal have epoxy-bevis, og det betaler de naturligvis ikke selv, og så fremdeles. Problemet er, at vognmændene generelt ikke er så stive i det der med at skrive regninger til kunderne, måske fordi det er så latterligt nemt i stedet at lægge det hele over på chaufførerne.


Hans E. Kratholm Rasmussen
Møllevej 17
7500 Holstebro

Kørekort kontra førerkort! Denne debat finder aldrig en løsning, sålænge man vælger at lade førerkortet være personligt. Det, man burde gøre, er at ændre disse kort således at de ikke var personlige. Kortet skulle så være til at aktivere og deaktivere.

Vognmanden har så et køretøj og en stak førerkort. Ved ansættelse af en chauffør, bliver kortet så aktiveret med chaufførens cpr-nummer, og når ansættelsen ophører, deaktiveres kortet igen.

Der vil på denne måde være mulighed for at lade kortet være en del af udstyret som ejes af vognmanden, og skal så også betales af vognmanden.

Når kortet er personligt, ville det være urimeligt at lade en anden person betale for noget, der ikke er hans/hendes.

Men faktisk er dette jo nok lidt diskriminerende, for i hvilke andre brancher skal man betale for at kunne blive kontrolleret?


Dan F. Jørgensen
Næsbyhave 109
5270 Odense N

[add:38]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063