23948sdkhjf

DEBAT: Pinligt, Flemming

[pic:16649]Svar på Flemming Damgaard Larsens ønske om at få dokumentationer for overtrædelser:

Jeg synes, det dybt kritisabelt og yderst pinligt for en formand for et udvalg i Folketinget, at han, efter FDL nu i måneder, ja måske årevis har lagt tommetykke af veldokumenterede sager på bordet hos alle medlemmer af såvel trafikudvalg og retsudvalg og selvfølgelig også hos udvalgsformændene, kan efterlyse beviser.

Det vidner vel i grunden om en helt og holdent ukompentent formand, eller også er det bare ordflom, når kameraerne kører.

Det er jo rigtigt, at vi jo har de politikere, vi selv vælger, og det skal jeg da så opfordre kollegaer til at huske på, næste gang der krydses.

Findes de ikke bedre, er vi bedst tjent uden.


Christian Jensen, formand for FDL
Nordvej 12
9900 Frederikshavn

Der er vel som sådan ikke så meget at sige til bødernes størrelser, men man kunne da ønske, at der var flere der ville sætte fokus på at gøre reglerne mere enkle, så man ikke ville lave de indlysende fejl, og så der ikke var nogle, der kunne undskylde sig med, at de troede, de gjorde det rigtige, i stedet for, at der er en indviklet forklaring til det hele.


Martin Pedersen
Pøt Møllevej 11
8450 Hammel

Vi kunne jo bare lige nævne det eksempel med, at en danske chauffør bliver dømt for at overtræde reglerne med et enkelt minut. Dette minut opstår ved, at der er blevet læsset med en "gummiged", som har påvirket det elektroniske kontrolapparat, på samme måde som dette kan påvirkes ved færgesejlads eller kraftige blæst ved parkering o.s.v.

Disse mange utilsigtede fejlvisninger har man erkendt fra myndighederne, men valgte alligevel at bruge utallige måneder på en kostbar retssag.

Så er der lige reglerne omkring weekend-hvil. Her er det tilsyneladende kun danske køretøjer, der er omfattet af disse regler. Jeg savner bare et enkelt eksempel på en udlænding, der er blevet "knaldet" på det. Der er ellers nok at tage af rundt om på rastepladerne, hvis man ville.


Dan F. Jørgensen
Næsbyhave 109
5270 Odense N

[add:262]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062